pm JAARVERSLAG 2011 VAN HET NOTARIAAT
24 april 2012

Interactie met de burger

Het nieuwste jaarverslag van de Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat (KFBN) steekt in een nieuw jasje: naast de gebruikelijke papieren versie is er nu ook een internetversie én een versie voor iPad/tablet. Inclusief een reeks video-interviews waarin cliënten getuigen over de dienstverlening van de notaris. Uit het verslag blijkt dat de notarissen het afgelopen jaar 924.963 akten hebben verleden, wat neerkomt op gemiddeld 641 akten per notaris. In vergelijking met 2010 gaat het om een stijging van 9,5%. Daarnaast hebben de notarissen voor 3.766.924.000 euro aan registratierechten geïnd (een stijging van 7,1%). De werkgelegenheid in het notariaat steeg in 2011 met 3,1%.

Papier, internet en mobiel
Vandaag verschijnt het nieuwe jaarverslag van de KFBN onder de titel “Interactie met de burger”. Niet alleen op papier, maar ook in een internetversie en een versie voor iPad en tablet met o.a. een reeks video-interviews waarin cliënten getuigen over hun ervaringen met de notaris. De app is gratis te downloaden via de App Store van Apple en via Google Play (Android). Alle info hierover vindt u op www.notaris.be.

Bron: Koninklijke Federatie van het Belgisch Notariaat